Hajóbemutató
Azimut 62s
Az Azimut gyár termékpalettáján a hagyományos fly bridges hajók mellett 2003 őszén megjelentek a sportos open hajók. Öt ilyen modellt gyártanak: 86S, 68S, 62S, 43S, 103S. Jó hajót nagyon sokan tudnak készíteni. Elegáns, szép hajót is. Az Azimut azonban mást csinál. ők diktálnak, mint a nagy divatházak. Bátran nyúlnak olyan eszközökhöz, amiket eddig a hajós világ nem ismert. A 62S is ilyen hajó. Az alábbi képek csak ízelítőt adhatnak abból az élményből, ami akkor éri az embert ha a fedélzetére lép. Az a zseniális a dologban, hogy a belsőépítész semmi újat nem tesz, egyszerűn csak szokatlan helyen használ jól ismert fogásokat. Így ejti ámulatba újra és újra csodálóját, a hajóst.
|
|
Az Azimut 62S méreteit meghazudtolóan finom, szépen ívelt, nőies vonalú hajó, belső tereinek férfiasan modern hangulatával szép egységet alkot. A sorozat modelljei az egyedi mélyburgundi színű test és a vízvonal fölött elhelyezkedő, négyzet alakú ablakok miatt már messziről felismerhetőek. Kívülről egyedien hatnak ezek az ablakok, de bent fantasztikus hatást érnek el velük.
A fürdőplatformról három lépcső vezet a farfedélzetre. A szép tágas cockpit hátsó részét hatalmas napozóágy uralja. Amennyiben rendelünk személyzeti kabint, akkor az innen nyílik. Az ágy alá építették a mentőcsónak és jet-ski tárolót. Az úszóplatform elektro-hidraulikusan víz alá süllyeszthető, lehetővé téve ezzel, hogy a garázsból könnyen vízre tehessük a mentőcsónakot. A felépítmény jól körbejárható. Az orr részben is kényelmes napozópárnák szolgálják a vendégeket.
|
|
|
|
A cockpit teljesen egybenyitható a nappalival a négy paneles, üveg szalonajtelhúzásával. Az mennyezetet hangtalan elektromos motor nyitja. Ettől "Open". Nyitott tetővel utazva hasonló az élmény, mint egy kabrió autóban. A szalonban öt személyes, L-alakú szófára és egy puffra ülhetünk. Szemben egy harminc colos LCD TV van a bútorba süllyesztve. A megrendelésnél meghatározhatjuk a bútorszövetek és függönyök színét illetve anyagát. A választék természetesen igazodik a minimál design által meghatározott keretekhez. Hangsúlyosak a barna, vörös, beige színek. Elsősorban a természetes anyagok uralkodnak. A padló sötét wengefa a szalonasztal alatt vörös bőrberakással, amely visszaköszön a bútorokon és a vezetőülés vörös bőrkárpitján is. Lenyűgöző
|
|
A kormányállás és a műszerfal az egész belsőhöz hasonlóan a retro és a modern stílus ötvözete. A szóló vezetőülés többirányba állítható. Közvetlen mellette egy kétszemélyes fotelt helyeztek el. Innen lépcső vezet a fél szinttel lentebb lévő high-tech konyhába, amely stílusában természetesen a fenti elveket követi. A következő helyiség a médiaszoba vagy alsó nappali. Rossz időben itt is összegyűlhetnek az utasok TV-zéshez, étkezéshez. A falra egy ötven colos multifunkcionális képernyő helyezhető el, ami TV-ként, monitorként, navigációs kivetítőként alkalmazható. A médiaszoba ülőgarnitúrája opcióként duplaággyá alakítható. Innen nyílik a két kabin. Hátul a szokatlanul tágas tulajdonosi kabin helyezkedik el. A franciaágy átlósan helyezkedik el a kabinban. A négyszögletes retro ablakok a vízvonal szintjén vannak, hihetetlen élményt nyújtva hajózás közben.
|
|
|
Valóban olyan mint egy lakás a tengeren. A kabin bal oldalát egy kellemes, tágas pihenőrész foglalja el asztallal és két fotellel. Az wengefa ajtókeretek és bútorok csontszín berakásaikkal keleties, letisztult hangulatot árasztanak. A szekrények belső megvilágítása az áttetsző paneleknek köszönhetően diszkrét, indirekt fényt ad. Az orrban elhelyezkedő vendégkabin ágykialakítása igen ötletes:franciaágyként vagy szétnyitható és V alakban elhelyezkedő két szeparált ágyként ishasználható. Tágas fürdőszoba tartozik a tulajdonosi kabinhoz, itt is a wenge és az üveg dominál. A második fürdőszoba a vendégkabint és a közös helyiségeket szolgálja ki.
|
|
|
|
|
|
A hajót két, egyenként 1015 lóerős Caterpillar C18 motor hajtja. Irdatlan erő! Ijesztő is. Harminc tonnás hajó, kétszer ezer lóerő. Hajós legyen a talpán aki vállalja, hogy kiköt egy ilyen géppel. A gyár szakemberei sokszor szembesültek már ezzel a problémával. Ezért kifejlesztettek egy rendszert, ami végtelenül leegyszerűsíti a kikötői manőverezést. Ami más hajókon komoly szaktudást, évek tapasztalatát igényli azzal itt egy gyerek is könnyedén boldogul. Az elindulást, parkolást - ha akarjuk és megvesszük az opciós listáról - egy joystick segítségével elvégezhetjük. Nekünk elég csak annyit tudni, hogy hova akarunk beállni és a számítógépes rendszer utasításait követve hajónk megfelelő teljesítményt juttat oda, ahova kell. Ezt a munkát a két főmotor mellett az orr- és farsugármotorok végzik. Az orrsugármotor széria, a farsugármotor opcióban rendelhető. Ha kijutottunk a kikötőből - a fenti rendszer segítségével - a nyílt vízen már nincs gond, ott bárki boldogul. Lenyűgöző teljesítmény és nyugodt, hangtalan utazás. Amikor ráadja a az ember a gázt, akkor is a számítógép optimalizálja azt az erőt, amire éppen szükség van. A hajó elegánsan emeli fel az elejét és szépen felkapaszkodik az orrhullámára. Könnyedén lépi át a siklásküszöböt. Az utazó harminc, a legnagyobb sebessége pedig harmincnégy csomó.
Technikai adatok |
Hossz: |
19,06 m |
Test hossz: |
18,41 m |
Merülés: |
1,53 m |
Szélesség: |
4,90 m |
Terhelt tömeg: |
30 720 kg |
Maximális teljesítmény: |
2 x 1015 LE |
Motor: |
Caterpillar C18 |
Üzemanyagtartály: |
2700 l |
Víztartály: |
900 l |
Kabin: |
2+1 |
Hálóhelyek száma: |
4–6+1 |
Belső formatervezés: |
Carlo Galeazzi |
Külső formatervezés és koncepció: |
Stefano Righini |
|
|
Vanó Renáta
Fotó: Azimut
|